Termenii si conditiile cuprind si se iau in considerare impreuna cu urmaroarele subgrupe:
1. Politica de confidentialitate – https://etoc.ro/politica-de-confidentialitate/
2. Politica privind Cookie-urile – https://etoc.ro/politica-privind-cookie-urile/
3. Garantii si service – https://etoc.ro/garantii-si-service/
4. Returnarea produselor – https://etoc.ro/returnarea-produselor/
In acest document, urmatorii termeni vor insemna:
Cumparator: persoana, firma, companie sau alta entitate juridica care emite o Comanda;
Vanzator: societate comerciala ETOC Online SRL;
Bunuri si Servicii: orice bun, echipament, program, material sau serviciu, inclusiv documentele si serviciile mentionate in Comanda sau privitoare in alt mod la acestea care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Cumparatorului;
Comanda: un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Vanzatorul este de acord sa livreze Bunurile si Serviciile si Cumparatorul este de acord sa primeasca aceste Bunuri si Servicii si sa faca plata acestora;
Contract: Comanda confirmata de catre Vanzator prin emiterea facturii fiscale. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii de primire a acestei comenzi;
Specificatii: toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor asa cum sunt precizate in site;
Site: Magazin Online care permite plasarea de comenzi disponibil la adresa web https://etoc.ro/.
Datele de identificare ale Vanzatorului:
Denumire: ETOC Online SRL
Sediu: Str. Apusului, nr. 34, bl. M6, sc. B, et. 5, ap. 68, sector 6, Bucuresti, Romania
CUI: RO44633900
ONRC. J23/624/2019
E-mail: asistenta@etoc.ro
Telefon: +40751227744
Prin lansarea unei comenzi pe site, prin email sau telefonic, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau electronic) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile.
Comanda va fi compusa din urmatoarele etape:
1. Plasarea comenzii de catre cumparator (pe site, prin telefon sau prin email) si acceptarea de catre acesta a Termenilor si Conditiilor prezente pe acest site, prin care acesta isi exprima intentia de cumparare la preturile afisate pe site sau comunicate prin alte mijloace de comunicare.
2. Crearea unui cont de utilizator in baza de date a Vanzatorului (daca nu exista), care va contine informatiile cumparatorului necesare pentru procesarea comenzilor si pentru identificarea acestuia (exemplu: Nume, Prenume, Adresa, Email, Telefon, Cod de identificare fiscala, etc.). Contul de utilizator poate fi creat de catre persoane fizice, firme, companii sau alte entitati juridice.
3. Inregistrarea comenzii in baza de date a Vanzatorului (impreuna cu mentiunile clare asupra datelor de livrare si facturare) si emiterea facturii proforme.
4. Plata comenzii de catre cumparator reprezinta acceptarea comenzii de catre acesta. Dupa confirmarea platii se va emite factura fiscala (livrata electronic pe adresa de email furnizata de catre Cumparator), care impreuna cu acesti Termeni si Conditii vor tine loc de contract de vanzare – cumparare.
In cazul campaniilor cu limitare a numarului de produse per Client (Clientul fiind definit ca acelasi consumator sau aceeasi persoana juridica (nume de companie) sau acelasi numar de telefon sau aceeasi adresa de livrare sau aceeasi adresa de facturare), lansarea mai multor comenzi avand comune oricare din situatiile mentionate anterior duce la anularea acestora.
Daca Vanzatorul confirma comanda, acest lucru va implica o acceptare completa a Termenilor si Conditiilor. Acceptarea comenzii de catre Vanzator se considera finalizata atunci cand exista o confirmare verbala (telefonica) sau electronica (e-mail) din partea Vanzatorului catre Cumparator, fara a necesita o confirmare de primire din partea acestuia. Vanzatorul nu considera in niciun moment o comanda neconfirmata ca avand valoarea unui Contract.
Informatiile oferite pe acest site sunt gratuite. Toti utilizatorii Internetului au acces la acestea. Accesul site-ului www.etoc.ro de catre dumneavoastra se supune Termenilor si Conditiilor si implica acceptul dumneavoastra cu privire la acestia, reprezentand o intelegere intre parti. Incalcarea acestor Termeni si Conditii reprezinta o infractiune. ETOC Online SRL isi rezerva dreptul de a cere despagubiri sub forma legala celor care au incalcat aceste reguli.
Continutul (imagini, texte, elemente de grafica web, scripturi si alte date prezente pe acest site) nu poate fi reprodus, modificat, transferat, publicat, afisat, transmis sau inregistrat fara acordul prealabil, in scris, al ETOC Online SRL. Acesta este proprietatea ETOC Online SRL si a furnizorilor sai si este aparat de legea drepturilor de autor. Folosirea fara acordul companiei ETOC Online SRL a oricaror elemente enumerate mai sus se pedepseste conform legilor in vigoare.
Pentru plasarea unei comenzi pe www.etoc.ro este obligatorie furnizarea a cel putin urmatoarelor informatii: adresa de email, numar de telefon valabil in Romania si adresa de livrare. Nefurnizarea acestor informatii sau completarea gresita a lor poate duce la anularea comenzii sau intarzieri de livrare.
Utilizatorii trebuie sa introduca date adevarate, exacte si complete despre acestia. In cazul furnizarii de informatii care nu sunt conforme cu realitatea, inexacte sau incomplete, ne rezervam dreptul de a suspenda sau desfiinta contul dumneavoastra. ETOC Online SRL va utiliza informatiile introduse in formularul de comanda in interes propriu . Aceste date nu vor fi facute publice. Utilizatorii au dreptul de a-si modifica informatiile introduse la efectuarea comenzii. Dar daca se constata ca datele introduse nu sunt conforme cu realitatea, inexacte sau incomplete, ne rezervam dreptul de a suspenda sau desfiinta contul dumneavoastra.
Prin incarcarea, postarea sau transmiterea de informatii prin sau catre site-ul nostru utilizatorii acorda lui ETOC Online SRL dreptul de a folosi sau distribui aceste informatii.
Utilizatorii sunt responsabili pentru toate actiunile care decurg din accesarea contului si utilizarea parolei personale. ETOC Online SRL nu poate fi facut responsabil pentru erorile survenite in urma neglijentei utilizatorului privind securitatea si confidentialitatea contului si parolei sale.
Adresele de email si numerele de telefon furnizate de catre Cumparator vor fi utilizate pentru a comunica informatii legate de comenzile plasate sau contul de client ale acestuia. Adresele de email si numerele de telefon NU vor fi folosite pentru trimiterea de materiale comerciale, decat daca am primit acordul Cumparatorului.
Datele clientilor vor putea fi utilizate de catre ETOC Online SRL pentru confirmarea comenzilor, informarea prin e-mail sau alte mijloace de comunicare despre actiunile ulterioare, etc.
Datele personale ale utilizatorilor vor putea fi transmise autoritatilor in drept cu scopul verificarii tranzactiilor comerciale sau pentru efectuarea oricaror verificari justificate in baza legii.
Datele furnizate de catre clienti sunt strict confidentiale. ETOC Online SRL se angajeaza sa nu furnizeze aceste date unor terte persoane sau companii si sa le utilizeze strict pentru uzul relatiei de afaceri dintre client si ETOC Online SRL.
Pe partea de securitate ETOC Online SRL a implementat si un certificat de securitate SSL, pentru a asigura confidentialitatea datelor transmise si pentru a demonstra autenticitatea site-ului www.etoc.ro.
ETOC Online SRL se obliga sa respecte drepturile utilizatorilor conferite de legea nr. 677/2001 completata cu legea nr. 506/2004, iar la cererea in scris trimisa la adresa din Str. Str. Apusului, nr. 34, bl. M6, sc. B, et. 5, ap.68, int. 68, Sectorul 6, Bucuresti, se obliga:
1. Sa rectifice, actualizeze, blocheze, stearga sau sa transforme in date anonime, in mod gratuit, datele a caror prelucrare nu este conforma dispozitiilor legii nr. 677/2001 privind protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestora.
2. Sa inceteze prelucrarea datelor personale ale utilizatorilor.
ETOC Online SRL certifica faptul ca va respecta drepturile conferite de:
Legea nr. 677/2001 privind protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestora.
Legea nr. 365/2002 cu modificarile aduse prin legea nr. 121/2006 privind comertul electronic.
Ordonanta nr. 130/2000 completata prin legea nr. 51 din 21 ianuarie 2003 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
Datele cardului bancar (numar de card, data expirarii, etc.) nu sunt transferate sau stocate pe serverele ETOC Online SRL.
In cazul sistemului 3D Secure pentru plata cu carduri Visa sau MasterCard, datele legate de card, sunt introduse direct in sistemele Visa sau MasterCard, iar in cazul in care cardul a fost emis de catre o banca certificata in sistemul 3D Secure, autorizarea tranzactiei se face doar dupa autentificarea clientului in acest sistem.
Orice incercare de a accesa datele personale ale altui utilizator sau de a modifica continutul site-ului www.etoc.ro sau de a afecta performantele serverului pe care ruleaza site-ul www.etoc.ro, va fi considerata o tentativa de fraudare a site-ului www.etoc.ro si va pune in miscare cercetarea penala impotriva aceluia care a incercat acest lucru.
Site-ul www.etoc.ro este un magazin online pus la dispozitia clientilor de catre ETOC Online SRL.
Preturile prezente pe site includ TVA (19%).
Preturile sunt actualizate zilnic. Valoarea facturii va fi cea din momentul confirmarii ei de catre unul din operatorii nostri.
PRP: Este Pretul Recomandat de Producator sau furnizor. Acesta este afisat deasupra pretului de vanzare al produsului. Pretul Recomandat de Producator (PRP) este comunicat de catre furnizor sau producator si nu putem verifica intotdeauna corectitudinea acestuia. Acesta reprezinta pretul recomandat de vanzare al produsului nou fara alte reduceri si oferte aplicate. Acest pret este orientativ.
Plata se poate efectua in urmatoarele moduri:
1. Numerar la sediile Banca Transilvania.
2. Online cu cardul bancar, sau in 6 rate fara dobanda folosind serviciile unui procesator de plati (exemplu: EuPlatesc, MobilPay, etc).
3. Prin OP (ordin de plata) sau transfer bancar in baza facturii proforme emise de ETOC Online SRL. Factura proforma va fi emisa in momentul efectuarii comenzii si poate fi gasita in email-ul de confirmare sau in contul de client. Livrarea produselor se va face dupa confirmarea platii prin e-mail la asistenta@etoc.ro, atasand o copie a OP-ului.
4. Ramburs, agentului firmei de curierat, in momentul primirii produselor.
Stocul produselor afisat pe site este cu caracter informativ. Stocurile se actualizeaza la un interval de o ora, astfel pot aparea diferente intre stocul real si cel afisat pe site (exemplu: produse care au fost deteriorate in depozit si nu pot fi livrate, produse rezervate de alti clienti, dar apar inca in stoc). Stocul corect va fi confirmat de unul dintre operatorii nostri. O parte din produsele afisate ca fiind in stoc pot fi prezente in stocul partenerilor nostri si livrat in sistem de dropshipping, dar acest lucru nu afecteaza termenul de livrare.
Programul de procesare al comenzilor online este:
Luni – Vineri intre orele 10:00 – 19:00
Procesarea comenzilor se va face in ordinea inregistrarii lor in sistem, intervalul aproximativ de timp necesar procesarii unei comenzi fiind intre 24-48 ore. Dupa procesarea comenzii vei fi contactat telefonic sau prin e-mail pentru a stabili detaliile de livrare.
Plasarea unei comenzi online valide nu garanteaza clientului rezervarea si/sau livrarea produsului comandat. Confirmarea stocului si pretului precum si rezervarea produsului in vederea onorarii comenzii se face de catre operatorii nostri prin telefon sau prin e-mail. Ne rezervam dreptul de a anula comenzile care contin produse cu erori de stoc sau de pret.
Livrarea produselor se face in functie de stocul produselor in momentul plasarii comenzii, iar termenul estimativ de livrare este de 1-5 zile lucratoare de la confirmarea comenzii, dar nu mai tarziu de 15 zile. In anumite situatii, ETOC Online SRL isi rezerva dreptul de a mari termenul de livrare, dar numai cu acordul clientului. In lipsa acordului, comanda se anuleaza.
Livrarea se va face folosind servicii de curierat rapid la adresa furnizata de client, folosind datele de contact furnizate de catre client. Firma de curierat va contacta clientul pentru livrarea comenzii. Daca clientul nu poate fi contactat dupa doua incercari coletul se va intoarce catre Vanzator. In acest caz clientul are obligatia de a ne contacta prin email, sau telefonic pentru a afla cum poate intra in posesia comenzii si de a achita toate taxele de transport generate din aceasta cauza.
In perioada sarbatorilor de Paste, de iarna, a evenimentului Black Friday, precum si pe toata durata altor campanii ale companiei, procesarea unei comenzi precum si livrarea acesteia poate dura intre 7-10 zile lucratoare, dar nu mai mult de 15 zile.
Pretul de transport afisat pe site este valabil pentru produsele pana in 5Kg. Pentru produsele de peste 5 kg sau agabaritice este posibil sa apara costuri suplimentare de transport. Aceste costuri vor fi comunicate clientului telefonic de unul din operatorii nostrii si refuzarea acestora duce la anularea comenzii.
Livrarea prin firmele de curierat rapid se poate face oriunde pe teritoriul Romaniei. In anumite situatii pot aparea taxe suplimentare de transport fata de cele afisate pe site pentru servicii optionale cum ar fi plata ramburs, deschiderea coletului la livrare, livrare Sambata, etc. De asemenea pot aparea costuri suplimentare de transport fata de cele afisate pe site in cazul produselor de dimensiuni atipice, cu greutate mare sau pentru livrarile in zonele care nu se afla in aria de acoperire a firmei de curierat rapid. Toate costurile suplimentare care pot aparea vor fi comunicate clientului inainte de livrarea comenzii. Refuzul acestor costuri suplimentare rezulta in anularea comenzii.
Momentan doar anumite comenzi au optiunea: Deschiderea coletului la livrare. Acesta optiune va ofera avantajul de a va asigura ca produsele comandate nu au fost deteriorate in timpul transportului. Clientul are obligatia de a solicita verificarea coletului impreuna cu agentul firmei de curierat. Agentul firmei de curierat are obligatia de a asista la verificarea coletului. In cazul in care coletul are urme vizibile de lovire, distrugere, etc, acesta trebuie refuzat de catre client. Orice reclamatie survenita in urma livrarii coletelor cu aceasta optiune, nu este luata in considerare. Daca doriti sa aflati care comenzi au aceasta optiune va rugam sa trimiteti un email la adresa asistenta@etoc.ro inainte de plasarea comenzii.
Comenzile platite cu Ordin de Plata se livreaza numai dupa intrarea sumei in contul ETOC Online SRL.
Produsele insotite de Certificate de Garantie ale producatorilor beneficiaza de garantie in conditiile mentionate in Certificatul de Garantie. Garantia pentru produsele care nu sunt insotite de un certificat de garantie emis de producator/importator se solutioneaza la punctul de lucru al service-ului autorizat de catre producator si beneficiaza de garantie in conditiile stabilite de acestia. Daca nu sunteti sigur cum sau unde puteti beneficia de garantia comerciala pentru produsul dvs. va rugam sa ne contactati la adresa asistenta@etoc.ro sau folosind formularul de garantie.
Solutionarea produselor trimise pentru garantie se face prin urmatoarele modalitati, in ordinea prezentata mai jos:
1. Repararea
2. Inlocuirea
3. Stornarea produsului defect
Pentru produsele ce nu pot fi reparate sau inlocuite clientul va primi contravaloarea acestuia la valoarea initiala din factura de achizitie, cu tot cu reduceri/ discounturi, fara taxa de transport.
Solutionarea garantiei se face in maxim 30 zile calendaristice.
Termenul de garantie este din momentul livrarii produselor, conform datei mentionate in factura fiscala.
Plata transportului pentru produsele trimise (tur-retur) in vederea solutionarii garantiei este suportata de catre service-ul autorizat sa ofere garantie pentru produsul in cauza. Expedierea se va face prin intermediul curierului rapid agreat de catre service. Orice alta metoda de transport este suportata de catre expeditor.
Toate produsele care sunt insotite de certificat de garantie nu afecteaza drepturile conferite prin Ordonanta Guvernului nr. 130/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, legea nr. 449/2003 republicata si Ordonanta de Urgenta nr. 174/2008.
La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (numar serial), impreuna cu accesoriile aferente si certificatul de garantie. In cazul in care produsele ajung neinsotite de acest document, produsele pot fi returnate solicitantului/expeditorului fara a i se solutiona garantia si solicitantul va achita taxele de transport tur-retur pentru produse.
Nu fac obiectul garantiei produsele care:
1. prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc.
2. au etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate
3. sunt utilizate in conditii neadecvate – tensiuni de alimentare necorespunzatoare, manipulare incorecta, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, software parolat etc.
4. s-au efectuat setari si instalari incorecte
5. prezinta surse defecte – condensatori sparti
6. prezinta patrundere de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor
7. prezinta interventia mecanica sau plastica asupra produselor
8. au fost conectate sau deconectate in timpul functionarii echipamentelor
9. prezinta virusari, rescrieri gresite de BIOS sau BIOS parolat
10. in timpul instalarii s-au folosit incorect programele sau au fost utilizate alte drivere ori programe decat cele originale precum si instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre persoane neautorizate
Important:
Va recomandam realizarea unei copii de rezerva a datelor, deoarece programele si informatiile salvate pe medii de stocare pot fi sterse in timpul operatiunilor de service.
Operatiunile de service efectuate in perioada de garantie vor fi mentionate pe un document separat (nota de intrare/iesire), iar acestea se pastraza impreuna cu certificatul de garantie existent. Perioada de garantie se prelungeste cu intervalul in care produsele s-au aflat in service.
Produsele iesite din perioada de garantie sau cele care nu se incadreaza in termenii si conditiile generale de acordare a garantiei nu intra sub incidenta celor 30 zile de solutionare.
Produsele neridicate de la unitatea de service in termen de 60 de zile de la finalizarea operatiunilor vor fi declarate abandonate si predate centrelor de colectare.
Produsele ce vin cu certificatul de garantie al producatorului in original nu se trimit la adresa ETOC Online SRL, ci se predau numai retelelor de service autorizat ale producatorului. Pierderea certificatului de garantie atrage dupa sine si pierderea garantiei.
In eventualitatea in care solicitarea de garantie este nejustificata si produsul functioneaza conform specificatiilor producatorului, solicitantul va achita costurile aferente transportului tur-retur (daca este cazul), precum si costul de diagnosticare a produsului, stabilit de unitatea de service dupa verificare.
Produsele inlocuite sau stornate in Garantie se vor casa, sau dupa caz se vor trimite inapoi la producator. Aceste produse nu se vor returna cumparatorului
Deteriorarea, stergerea sau pierderea etichetei cu serialul produsului duce la pierderea garantiei. Nu se accepta produsul in niciun service fara acest serial.
Garantia comerciala este solutionata de catre service-ul autorizat de producator in conditiile stabilite de acestia. ETOC Online SRL asigura si este responsabila pentru Garantia de Conformitate, nu si pentru Garantia Comerciala si nu este responsabila pentru metoda de solutionare sau eventuale intarzieri.
Garantia legala de conformitate este garantia oferita de vanzator in mod obligatoriu cumparatorului, fiind prevazuta de lege. Prin aceasta garantie, vanzatorul este responsabil sa inlocuiasca sau sa repare orice produs care la livrare nu este in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare (exceptand daunele cauzate de transport care sunt responsabilitatea curierului). Simplu spus, daca un client cumpara un produs, iar acesta vine cu un defect din fabrica, fie estetic sau functional, vanzatorul este obligat sa il inlocuiasca cu unul nou sau sa-l repare pe cel deja primit, fara cheltuieli suplimentare pentru cumparator. ETOC Online SRL asigura Garantia de Conformitate conform legilor in vigoare.
ETOC Online SRL nu isi asuma responsabilitatea pentru posibilele daune rezultate din folosirea informatiilor de pe acest site.
ETOC Online SRL nu isi asuma responsabilitatea pentru continutul si pentru buna functionare a surselor externe de continut catre care se fac trimiteri, nefiind in nici un fel implicat in gestionarea acestora.
ETOC Online SRL nu isi asuma nici o responsabilitate in cazul in care:
1. Informatiile prezente pe acest site nu vor implini toate cerintele dumneavoastra;
2. Site-ul nu poate fi accesat de catre utilizatori, pe o perioada nedeterminata de timp;
3. Calitatea oricaror produse, servicii, informatii sau altor materiale cumparate sau obtinute de dumneavoastra prin intermediul site-ului, nu va satisfac toate cerintele.
ETOC Online SRL nu va fi raspunzator pentru nici un fel de pagube directe, indirecte, accidentale, speciale, inclusiv, dar nu limitat la, pagube pentru pierderi de profit, bunavointa, posibilitatii de folosire, date sau alte pierderi intangibile sau icomensurabile (chiar daca ETOC Online SRL a fost informat anterior de posibilitatea aparitiei unor asemenea pierderi), rezultand din:
1. Utilizarea sau imposibilitatea utilizarii informatiilor site-ului;
2. Acces neautorizat la, sau deteriorarea transmisiilor sau datelor utilizatorului;
3. Declaratii sau actiuni ale oricarei terte parti asupra serviciilor site-ului;
4. Orice alta problema legata de serviciile site-ului;
5. Intarzieri aparute la livrarea produselor datorita firmelor de curierat;
6. Deteriorarea sau pierderea produsului/produselor in timpul transportului. Firma de curierat cu care s-a s-a facut expedierea este raspunzatoare pentru integritatea produselor transportate de aceasta.
ETOC Online SRL isi rezerva dreptul de a anula o comanda in cazul in care pretul produsului sau unele caracteristici ale produsului au fost introduse gresit in baza de date, sau afisate gresit, livrarea nefiind inca efectuata.
Toate promotiile sunt valabile in limita stocului.
Informatiile despre produse si pozele produselor sunt oferite cu titlu informativ. Acestea corespund realitatii in momentul introducerii acestora in cadrul site-ului si ETOC Online SRL nu este raspunzator pentru eventualele omisiuni, greseli sau schimbari aparute.
Imaginile si descrierea produsulor sunt cu titlu de prezentare. Uneori este posibil sa existe diferente intre poza afisata pe site si produsul efectiv. Pentru a va asigura de corectitudinea datelor va rugam verificati dupa codul de produs si pe site-ul producatorului inainte de a lua decizia de cumparare. Daca ati depistat o eroare in descrierea sau in poza produsului va rugam sa ne contactati la adresa de email: asistenta@etoc.ro.
Clasele energetice s-au modificat din 01.03.2021. Este posibil ca unele produse de pe site sa aibe in titlu sau in descriere specificata clasa energetica veche. Inainte de a lua decizia de cumparare va rugam verificati echivalenta claselor energetice aici: https://etoc.ro/clasele-energetice/
14 zile drept de retur
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
ETOC Online SRL va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat (dar nu mai mult de 14 zile de la primirea produsului).
Definitia contractului de vanzare: orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Conditiile de retur in maxim 14 zile pentru comenzile online sunt valabile doar pentru persoane fizice. Pentru persoane juridice nu se accepta retururi.
ETOC Online SRL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.
Procedura de retragere din contract
Consumatorul informeaza ETOC Online SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie/mail). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Obligatiile care revin Vanzatorului
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site, produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie, produs livrat gresit (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 14 zile lucratoare de la receptionarea produselor.
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt inmanate ETOC Online SRL personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Produse excluse, fara drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
1. Muzică și filme, Licențe software, Jocuri PC și jocuri pentru console (pot fi returnate doar dacă sunt sigilate);
2. Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
3. Consumabile (acumulatori, baterii, becuri, cartuse imprimanta etc.);
4. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (casti tip “in ear” si casti cu microfon, sosete, slipi, boxeri, etc.);
5. Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale utilizate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, ingrijire dentara, termometre, ingrijire cosmetica,etc.);
6. Produsele cosmetice care prezinta cutie si folie sigilata in momentul vanzarii si parfumurile;
7. Produse de intretinere & cosmetica auto desigilate / folosite;
8. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere sau PC-uri non-standard);
9. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);
10. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare);
11. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate;
12. Fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte și altele), daca nu sunt in aceeași stare în care au fost livrate, nepurtate, fără pete sau rupturi, avand eticheta intacta;
13. Folii pentru telefoane, tablete sau eBook readere, pot fi returnate doar dacă sunt sigilate (nu au fost desfăcute, nu au fost folosite)
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la punctul de lucru, nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014.
Exemple de produse si categorii de produse care pot fi supuse unor costuri suplimentare in vederea aducerii la conformitate/stare initiala:
1. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice;
2. Electrocasnice folosite sau cu urme de uzura;
3. Produse pentru bucatarie si servire;
4. Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate.
Retur de produse
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
1. Produsul livrat nu corespunde specificatiilor oferite de producator pentru acel model de produs. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil);
2. Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise in termen de 48 de ore de la primirea produsului;
3. Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator;
4.Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
Returnarea produselor se poate face la adresa Str. Apusului, nr. 34, bl. M6, sc. B, et. 5, ap.68, int. 68, Sectorul 6, Bucuresti. Este recomandat returul folosind o firma de curierat, cu serviciul de Deschidere Colet.
Mentiuni
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, de preferat in ambalajul original si obligatoriu insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 100% din valoarea produsului.
Clientul are dreptul de a returna un produs care a fost probat/testat la fel cum este permisa testarea unui produs in magazin. Clientul nu poate returna un produs care a fost folosit, sau prezita urme vizibile de utilizare, lucru care ar face imposibila revanzarea produsului ca un produs nou.
Daca clientul a achizitionat mai multe produse identice, poate returna un singur produs de acelasi tip desigilat, restul produselor trebuie sa fie sigilate pentru a fi acceptate ca retur.
Licentele de software electronic (care presupun livrarea unei chei de activare prin email) nu pot fi returnate dupa ce au fost trimise pe email.
Licentele de software care vin in cutie (FPP) se pot returna doar daca cutia este sigilata (si daca celelalte conditii de retur sunt indeplinite)
Laptopurile, sistemele desktop sau alte dispozitive electronice care sunt vandute impreuna cu o licenta software, nu mai pot fi returnate daca licenta software a fost activata. In cazul dispozitivelor care vin cu un abtibild razuibil pentru licentiere, nu se accepta returul acestora daca abtibildul a fost razuit sau deteriorat. Daca un client doreste sa testeze programul software cu care a venit insotit echipamentul achizitionat, poate sa faca acest lucru folosind versiuna gratuita (trial) pusa la dispozitie de catre producatorul de software pana in momentul in care se decide daca pastreaza produsul.
Nu fac obiectul garantiei/returului produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, software parolat etc.), setari si instalari incorecte, surse defecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor, virusari, rescrieri gresite de BIOS sau BIOS parolat etc. precum si produsele la a caror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere, ori programe, decat cele originale. Instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre persoane neautorizate duc la pierderea garantiei/dreptului de retur.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
Valoarea produselor folosite, cu urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) se poate accepta retur, in anumite cazurii, numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs Reconditionat / Refurbished. Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton sifonat si/sau rupt si/sau taiat si/sau gaurit si/sau ud si/sau cu urme de etichete, banda adeziva, pix, marker etc.) se diminueaza cu valoarea aducerii la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsa sau incomplet (de exemplu: suporti de siguranta, elemente de protectie din carton sau polistiren etc.) se diminueaza conform valoarii aducerii la conformitate.
In cazul in care produsul returnat are si urme de uzura si ambalajul original deteriorat sau incomplet, produsul se preia in unitatea Service pentru expertiza si informare cu privire la cotatia de pret in vederea aducerii la conformitate pentru a putea fi repus in procesul de vanzare. Diminuarea se aplica la nivel procentual (intre 5% – 100%).
In cazul comenzilor care au mai multe produse identice, doar unul dintre produse poate fi returnat desigilat, restul produselor pot fi acceptate la retur doar daca sunt sigilate.
Coletele expediate prin curier fara mentiunea “RETUR” scrisa pe colet sau ca si observatie pe AWB, nu vor fi procesate ca retururi!
ETOC Online SRL isi rezerva dreptul de a modifica si actualiza in orice moment continutul acestui site fara o notificare prealabila.
Orice litigiu aparut in legatura cu utilizarea acestui site va fi rezolvat pe cale amiabila.
In cazul in care nu s-a reusit stingerea conflictului pe cale amiabila, competenta revine instantelor de judecata romane.
Clientul confirma ca a citit si acceptat acesti Termeni si Conditii. Utilizarea site-ului de catre client si plasarea orcarei comenzi implica acceptarea neconditionata a acestor Termeni si Conditii.
Regulament Promotie Prosoape 06.07.2023 – 13.07.2023: https://etoc.ro/promotie-prosoape-06-07-2023-13-07-2023/
Ultima actualizare: 13.09.2023